زهره دهدشتی شاهرخ؛ مهدی بشیرپور
چکیده
بازیهای دیجیتال جدیدترین رسانه برای تبلیغات در فضای مجازی میباشند و در بین رسانههای دیجیتال برای تبلیغات سریعترین رشد رادارند، در این تحقیق با هدف بررسی تأثیر محتوای تبلیغاتی در بازیهای دیجیتال بر یادآوری تبلیغات ، 5 عامل مؤثر بر محتوا را شناسایی کردیم که این عوامل شامل آگاهیبخشی پیام تبلیغاتی در بازیهای دیجیتال، جذابیت ...
بیشتر
بازیهای دیجیتال جدیدترین رسانه برای تبلیغات در فضای مجازی میباشند و در بین رسانههای دیجیتال برای تبلیغات سریعترین رشد رادارند، در این تحقیق با هدف بررسی تأثیر محتوای تبلیغاتی در بازیهای دیجیتال بر یادآوری تبلیغات ، 5 عامل مؤثر بر محتوا را شناسایی کردیم که این عوامل شامل آگاهیبخشی پیام تبلیغاتی در بازیهای دیجیتال، جذابیت پیام ، تطابق محتوا با موضوع بازی، تعامل در محتوای تبلیغاتی و وجود مشوقهای فروش در تبلیغ بودند،تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی-پیمایشی میباشد و از ابزار پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است، پایایی پرسشنامه از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن از طریق شاخص روایی همگرا و روایی سازه محاسبه شده است، برای بررسی تأثیر این عوامل نمونهای به حجم 782 نفر از مردم تهران که درگیری رفتاری مناسبی با بازیهای دیجیتال داشتند، مورد مطالعه قرار گرفتند، فرضیه اصلی تحقیق مورد تائید قرار گرفت و مشخص شد که محتوای با کیفیت بر یادآوری تبلیغ در بازیهای دیجیتال مؤثر است. از بین عوامل مؤثر بر محتوای تبلیغات نیز تأثیر همه عوامل مورد تائید قرار گرفت و مشخص شد که تطابق تبلیغ با موضوع بازی دیجیتال مهمترین عامل محتوایی مؤثر میباشد.
کبری بخشی زاده برج؛ رضا خادم حسینی؛ مهدی بشیرپور
چکیده
امروزه پیامرسانهای اجتماعی در بین مردم ایران از اقبال بالایی برخوردار بوده و کاربران زیادی در بین مردم دارند. مردم ایران برای استفاده از پیامرسانهای اجتماعی با دو انتخاب پیامرسانهای داخلی و پیامرسانهای خارجی مواجه هستند و تحقیقات نشان دادهاند که استفاده مردم ایران از پیامرسانهای خارجی بیشتر است. این تحقیق به بررسی ...
بیشتر
امروزه پیامرسانهای اجتماعی در بین مردم ایران از اقبال بالایی برخوردار بوده و کاربران زیادی در بین مردم دارند. مردم ایران برای استفاده از پیامرسانهای اجتماعی با دو انتخاب پیامرسانهای داخلی و پیامرسانهای خارجی مواجه هستند و تحقیقات نشان دادهاند که استفاده مردم ایران از پیامرسانهای خارجی بیشتر است. این تحقیق به بررسی علت عدم اقبال و توجه مردم به پیامرسانهای ایرانی و مقایسه آن با پیامرسانهای خارجی پرداخته است تا بتواند با قیاس تفاوتهای بین پیامرسانهای داخلی و خارجی از نظر کاربران به مدلی برای طراحی پیامرسان ایرانی مناسب با سلیقه کاربران دست پیدا کند. در این تحقیق از رویکرد پدیدارشناسی و روش زیمت برای استخراج نقشه ذهنی کاربران نسبت به پیامرسانهای داخلی و خارجی استفادهشده است و در این راستا از 15 نفر از دانشجویان در شهر تهران مصاحبه زیمت به عمل آمده است. یافتههای تحقیق در سه محور نقشه ذهنی پیامرسانهای داخلی، نقشه ذهنی پیامرسانهای خارجی و مقایسه بین این دو نقشه بوده است. دو نقشه اجماعی بهصورت سازهای با یکدیگر مقایسه و تحلیل شدند. تعداد سازههای استخراجشده پیامرسان ایرانی نسبت به پیامرسان خارجی بیشتر بود که نشاندهنده دغدغه کاربران نسبت به پیامرسان ایرانی است. اکثر این سازهها ماهیتی منفی داشتند و با تحلیل این سازهها میتوان دریافت که قسمتی از مشکلات پیامرسانهای ایرانی در طراحی و مشکلات فنی آنان و قسمت دیگر ریشه در مشکلات مدیریتی دارد. در انتها مقایسه بین پیامرسانها تحلیلشده و پیشنهادهایی به سازندگان و مدیران جهت طراحی پیامرسان ایرانی با توجه به نیاز کاربر داده شده است.